ssundklinnea

Alla inlägg under oktober 2013

:-D

Av Linnéa Sund - 10 oktober 2013 08:11

Såå överdrivet glad just nu! :-D
Daisy var hur duktig som helst igår på valpkursen! Kunde nog inte ha gått bättre. Hon tappade väll kontakten med mig nån gång, eftersom många av hundarna bara hoppade omkring å ville busa, så de blev ett störandemoment, men Vi fixade till det väldigt snabbt :-) Vi tränade på kontakten medans vi går oxå ladda va in en "nej" övning för att få träna på de oxå och de gick super, hon kände sig lite låg just då bara, men vi fixade till det :-) sen tränade vi även på "sitt" , "ligg" och inkallning :-) tyckte det var riktigt roligt igår och daisy verka oxå tycka det var roligt. Nästa gång är sista gång vi tränar, veckan efter de så ska vi till djurkliniken på studiebesök. Sen får vi se om jag och daisy lie börjar nån spårkurs :D åså kke Vi börjar agility, får dock inte hoppa henne än, eftersom hon är för ung.

Ska till skolan nu snart å ikväll äre hoppning med bästa Krutov!

kraam :*

Av Linnéa Sund - 8 oktober 2013 12:34

Hemma idag pga sjuk vovve :(( hon har gått å spytt hela förmiddagen, vet dock inte varför.. Men hon är såå mycket bättre nu, gav henne ris och blandade de med sin mat. Så nu har hon inte spytt på ca 1,5 timme :) var upp till skolan å hämtade lite skolarbete så jag kunde jobba nånting iaf. Var hemma igår oxå men då pga att både ronja å Maggan var borta. Gjorde klart srress uppgiften då, så jag har gjort klart 4 eller 5(?) ig-ämnen nu! (y) bara några kvar, så tagga!

En hängig daisy imorse. :(
Mammas lilla flicka. <3

Av Linnéa Sund - 6 oktober 2013 18:14

Imorse var vi ute i skogen på valpkursen, tränade nosaktivering. De gick otroligt bra för mig å Daisy, guu vad duktig hon är :-) hon var bland dom snabbaste som hittade leksakerna.

Vi gjorde upp 2 spår var per hund, sen skulle de ligga där i ca 30-40 min som minst, sen så skulle vi gå spåren. Å daisy var såå himla duktig å hitta nästan på en gång, dock var hon lite ofokuserad från början då de va andra hundar nere på stigen som störde lite, men de gick hur bra som helst annars å de va dessutom ingen av daisys leksaker som hon fick leta, som de flesta andra hade sina egna leksaker. Väldigt stolt mamma till min lilla flicka är ja! :'-D

Både jag å Daisy vart väldigt trött efter 3 timmar ute i skogen så vi somnade nån gång vid 2-3 å vakna vid halv 5, fast daisy ligger fortfarande å sover ;-)

Mammas fina flicka.
Min dyrbaraste ägodel.
Jag älskar dig, ?

Av Linnéa Sund - 4 oktober 2013 11:24

Studiedag idag, skönt å va ledig! Ska till tjurhagen en sväng med minsta småsyskonen och daisy :-)

Igår satt jag äntligen på hästryggen igen efter att inte har ridit på 3 veckor! De gick as bra, krutov är såå duktig! Hoppa nån liten bana med grind och låda, han hoppa allt jättebra! De går bara bättre å bättre för varje gång, älskar hästen!
Första gången jag satt på hans rygg kunde han iprincip inget å hade ingen kondition så han orkade knappt göra nå. Nu klarar han av å hoppa lättare bana på 80cm! Såå duktig :')

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards