ssundklinnea

Alla inlägg under september 2013

Av Linnéa Sund - 30 september 2013 20:52

Före!

Efter!
De är väldigt ovant med kort hår, men börjar vänja mig ;-)
Är iaf nöjd, förutom att färgen är "intensivtoning" så efter varje gång jag tvättar håret så märker man skillnad på färgen -.- :/
Får köpa bättre färg nästa gång!

Av Linnéa Sund - 30 september 2013 20:45

Nyss kommit hem, varit ute på en lååång prommis med min bästavänn!

Vi har även tränat på "nej" idag, hon var super duktig! Vi gjorde så som vi fick göra på valpkursen i onsdags två skålar med korv hade vi då men jag körde på köttbullar idag också skulle vi gå runt skålarna och så fort hunden bara ens tittar mot skålen så ska man säga nej, i onsdags så gick de inge bra. Men idag gick de jättebra! Vi gick runt skålarna 3-4 ggr då titta hon mot dom å luktade däråt, men sen så tittade hon inte ens mot skålarna, jag släppte till å med lös henne så hon inte behövde gå med kopplet å hon tittade enda inte ens mot skålarna! Stå duktig! :')

Btw; kan en hund ha scenskräck? För isåfall tror jag nästan att Daisy har de. För så fort hon märker att någon tittar på när vi tränar så lyssnar hon inte å blir typ "nervös" men när ingen tittar så lyssnar hon hur bra som helst..

Nu ligger iaf jag å Daisy å myser framför kaminen varmt å mysigt! Ska snart ut på rummet å lägga oss å kolla film eller nå.

Hare bäst! :*

Min allra bästavänn i alla lägen, vått som torrt! <3

Av Linnéa Sund - 29 september 2013 22:13

Har nog varit en av dom bästa helgerna nu på ett tag! :)
Sov hos min älskling fredag-lördag, var i sundsvall lördag köpte med mig en vinterjacka och ett par byxor, en leksak till daisy åså hämta jag ut en dogbag som jag fick för att jag har daisy registrerad i jordbruksverket + massa öl, cider å vodka! ;) på kvällen så var jag Gustav Ronja Dennis och Findus hemma hos mig å drack, Vi körde nå kort spel knekt och vattenfallet så man blev ju lite dragen ganska fort eftersom man skulle hälla i sig alkoholen ganska snabbt ^^ senare drog jag Gustav å ronja ut på krogen de blev hogges! Hade skit kul! :-)

Bild på håret får ni se senare!
Hare gött så länge, C ya! :*

Av Linnéa Sund - 23 september 2013 16:56

Idag åt jag något som jag aldrig har ätit förr.. Sushi! De gick väll å äta iaf, de jag inte gillade var att de blev för mycket med smaken av riset, så man tröttnade fort pga den smaken. Annars vare gott! :-)

Imorn säger jag hejdå till en bit av mitt hår, ca 1 dm åså blire ny färg i håret! Röd/lila åså kke svart underhår, har inte bestämt mig med underhåret än men de märks imorn! :-)

C ya :*

Av Linnéa Sund - 19 september 2013 14:10

Är fortfarande sjuk.. -.- blev inte att vi kom iväg på valpkursen igår, för jag vart sämre då på kvällen :( får se om de blir nån ridning ikväll eller inte, jag är ju mycket bättre å har inge feber men har en jäkligt jobbig hosta, har ont i halsen väldigt snuvig.. Har alltså dragit på mig en väldigt jobbig förkylning..
Men som sagt får se om de blir nå hoppträning ikväll eller inte, blir antagligen skola imorn, iaf på förmiddagen så jag kan testa göra provet å sen börja plugga till nästa prov, orkar jag så blir jag kvar hela dan annars så drar jag väll hem när jag känner att jag inte orkar vara kvar!

Ha en bra dag! C ya :*

Av Linnéa Sund - 18 september 2013 11:23

Usch! Hatar verkligen å vara sjuk. De enda positiva är att jag får mysa med min fina Lilla flicka heela dagen! Annars så suger de verkligen. Har inte ätit nånting idag orkar inte kliva upp å göra nå åså är jag inge hungrig heller.. Så min mage kommer väll paja nu igen vilket verkligen inte få hända!

Iaf som ni antagligen vet så började ju valpkursen förra veckan på onsdagen, de va roligt! Vi träna på namnet och bra, dock ville inte daisy lyssna -.- eller de gjorde väll inte så många andra heller, men de va ju ett helt nytt ställe å mycket som hände å rörde sig runt omkring så dom kunde inte riktigt fokusera. Får väll se om jag orkar åka iväg på kursen ikväll skulle ju behöva göra de, men eftersom jag är så sjuk å orkeslös så vet ja inte hur de blir. Men imorn så läre de inte bli nån ridning, fast jag vill verkligen, saknar ju krutov!:( men som sagt får se Hur de blir skriver väll antagligen nånting senare! Nu ska jag fortsätta mysa med min trogna vän!

C' ya :*

Av Linnéa Sund - 9 september 2013 21:45

Såå mysigt med höst! Älskar hur löven byter färg, de är mysigt väder, inte för varmt och inte för kallt. Så länge de inte är en regnig höst så gillar ja hösten! Fast såklart sommarn är ju bäst ;) dagarna å tiden överhuvudtaget går så himla fort om ca 3 1/2 månader så är de jul.. Jag tyckte de nyss var jul! De här året har varit väldigt roligt å många oförglömliga grejer har hänt!

På onsdag börjar valpkursen läängtar som sjutton, ska bli så roligt! :-)

Men nu ska jag och daisy fortsätta mysa framför tvn och ska försöka sova snart har varit så himla trött idag känns oxå som att jag håller på å blir sjuk.. :-/ men de får jag inte bli nu!
Men iaf godnatt! :-)

Av Linnéa Sund - 2 september 2013 16:46

Har fått svar nu ifrån lisa.. Jag å Daisy fick platsen på valpkursen! :D såå nu ska självförtroendet byggas upp Daisy! :') fast hon har blivit sååå mycket bättre nu, samma dag jag fyllde 20 så våga daisy gå fram å nosa på andra hundar och 2 dagar senare så sprang hon å lekte med en hund :') är så stolt över min fina flicka, de har gått så bra och gör fortfarande å hon gör framsteg hela tiden! :) så nu taggar vi till valpkursen som börjar nästa vecka 11/9 :) läääängtar!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards